Instagram

@nutribulletpolska
 Oficjalna polska strona NutriBullet - urządzenie, które przywraca witalność i energię! 🍌🍓🍹

Co jeść na wzmocnienie serca, aby było zdrowe do późnej starości? 4
Co jeść na wzmocnienie serca, aby było zdrowe do późnej starości?
 

Co jeść na wzmocnienie serca, aby było zdrowe do późnej starości?

Zacząłeś zastanawiać się jak się odżywiać, co robić i co jeść by wzmocnić swoje serce? To bardzo ważne, że masz świadomość jak istotny wpływ ma odżywianie na prawidłową pracę serca. Dowiedz się jakie czynniki negatywnie wpływają na jego funkcjonowanie i jakie produkty należy spożywać, by cieszyć się mocnym sercem przez długie lata.

Pomimo postępów w diagnozowaniu i sposobach leczenia, choroby serca są wciąż jedną z głównych przyczyn zgonów w Polsce. Palenie, stres, niezdrowe odżywianie i inne wybory dotyczące trybu życia, jak również cukrzyca, nadciśnienie i otyłość, przyczyniają się do powstawania chorób układu krążenia. Bez względu na podjęte środki, nie zawsze możemy wpłynąć na skłonności organizmu do chorób cywilizacyjnych. Często winne są środowisko, wykonywana praca, nawyki żywieniowe kształtowane od najmłodszych lat. Jednak im więcej wiemy, tym więcej mamy sposobów na kontrolowanie naszego zdrowia i zapobieganie, a nawet odwracanie szkód, które często są niewidoczne.

Dbaj o swoje serce

Co jest prawdziwą przyczyną naszych problemów? Utlenianie. Naukowcy wiedzą, że uszkodzenia oksydacyjne to główna przyczyna większości chorób na Zachodzie. Reakcje zachodzące w naszych organizmach z wolnymi rodnikami prowadzą do utleniania, które może z czasem doprowadzić do uszkodzenia ważnych organów, rozwoju chorób cywilizacyjnych oraz tych, związanych z wiekiem. Tlen powoduje rdzewienie i korozję metali, natomiast w naszym organizmie zabiera elektrony i sprawia, że są bezużyteczne. Podobnie wolne rodniki mogą pozbawiać nasze organizmy elektronów, wywołując reakcje łańcuchowe uszkodzeń oksydacyjnych.  Czynniki takie, jak stres, przetworzona żywność i toksyny środowiskowe, mogą wprowadzać do organizmu kolejne wolne rodniki, powodując przyszłe choroby.

Czy możemy temu przeciwdziałać?

Tak i znamy już na to sposób. To antyoksydanty! Zdrowa dieta bogata w błonnik i antyoksydanty, zwane również witaminami, flawonoidami, karotenoidami, itd., może wspierać wzrost mikrobów i opóźniać proces starzenia się organizmu.

Generalnie antyoksydanty blokują szkodliwe reakcje utleniające. Usuwają z naszych organizmów potencjalnie szkodliwe utleniacze, chroniąc błony komórkowe i inne części komórek, dzięki czemu nasze organizmy są czyste, szczupłe i silne, jak maszyna do zwalczania chorób serca.

Super żywność i przyszłość zdrowego układu krążenia

Super żywość to kluczowe i niezwykle bogate źródło antyoksydantów. Owoce i warzywa to podstawa - jeśli nie zjadasz (lub nie wypijasz) przynajmniej 5 porcji dziennie, czas najwyższy zacząć to robić. Produkty najbogatsze w antyoksydanty, przeciwdziałające chorobom, to owoce jagodowe, winogrona Concord (odmiana granatowa), granaty oraz inne czerwone i fioletowe owoce.

Ciemnoczerwony kolor oznacza wysoką zawartość likopenu i antocyjanów, głównych antyoksydantów zwalczających choroby serca i procesy starzenia się.

A przede wszystkim należy pamiętać o produktach pełnowartościowych. Dieta bogata w surowe , organiczne owoce, warzywa, orzechy i nasiona wspiera rozwój wewnętrznego ekosystemu Twojego organizmu. Porzuć przetworzone produkty i sięgaj po żywność pełnowartościową, bogatą w antyoksydanty. Pamiętaj by uwzględniać w diecie potas. Normuje on ciśnienie tętnicze, co wpływa na wyrównaną pracę serca oraz wzmacnia jego odporność na szkodliwe działanie adrenaliny. Potasu dostarczą Ci przede wszystkim ziemniaki, kasze, rośliny strączkowe, pomidory, banany, morele, ananasy, szpinak, cukinie, groszek zielony, orzechy oraz kakao. Jest z czego wybierać, możesz łączyć warzywa, owoce i orzechy i tworzyć z nich z dodatkiem wody lub mleka kokosowego odżywcze koktajle.

Aby zaplanować sobie zdrowe i smaczne śniadania w trosce o serce przeczytaj nasze wybrane 10 przepisów na smaczne i pożywne śniadaniowe koktajle: 10 przepisów na zdrowe śniadanie.

Komentarze do wpisu (4)

24 kwietnia 2019

ale co dokładnie jeść na serce? ADMINISTRATOR: Produkty najbogatsze w antyoksydanty, przeciwdziałające chorobom, to owoce jagodowe, winogrona Concord (odmiana granatowa), granaty oraz inne czerwone i fioletowe owoce. Pozdrawiamy.

2 maja 2019

Jakimi produktami można najlepiej odkwasić swój organizm. ADMINISTRATOR: Jeśli chcemy przeprowadzić skuteczne odkwaszenie organizmu, powinniśmy sięgać po produkty o zasadowym odczynie, które neutralizują nadmiar kwasów. Wśród nich znajduje się kasza jaglana, gryczana, oliwa z oliwek, orzechy oraz świeże warzywa i owoce (zwłaszcza cukinia, buraki, brokuły, szpinak, pomidory, cytrusy, truskawki, arbuzy, kiwi, banany). Ponadto warto sięgnąć po zieloną herbatę oraz kawę zbożową, które również są zasadotwórcze. Pozdrawiamy.

29 maja 2019

Negatywnie na zdrowie dzisiaj wszystko wpływa począwszy od powietrza,wody,itd a skończywszy na jedzeniu i nic już nie pomoże bo jesteśmy ginącym gatunkiem na tym świecie sztucznie podtrzymywana jest nasza egzystencja. ADMINISTRATOR: to bardzo pesymistyczna wizja świata. Naszym zdaniem jedząc odpowiedzialnie i żyjąc świadomie możemy poprawić jakość życia nie tylko nam, ale też naszym przyszłym pokoleniom. Natomiast należy podjąć ważne kroki już dziś. Wierzymy, że nam się uda!

2 czerwca 2019

Dobrze odkwaszają organizm (działanie buforowe) i uzupełniają probiotyki kiszonki warzyw (kapusta, ogórek, burak ćwikłowy, czosnek itd)- idealny sok z tych kiszonek. ADMINISTRATOR: dziękujemy i pozdrawiamy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl