Instagram

@nutribulletpolska
 Oficjalna polska strona NutriBullet - urządzenie, które przywraca witalność i energię! 🍌🍓🍹

Co jeść na poprawę nastroju? 0
Co jeść na poprawę nastroju?

Krótkie dni, mało światła słonecznego i większość czasu spędzanego w domu to tylko niektóre powody obniżonego nastroju w okresie jesienno-zimowym. Czy wiesz, że za pomocą diety możesz wpływać na poprawę swojego samopoczucia nie tylko w sferze fizycznej, lecz także psychicznej? Dowiedz się, co jeść na poprawę humoru!

Nie idź na skróty

Doświadczając stresu czy przygnębienia, wiele osób nie zastanawia się, co jeść na poprawę nastroju. Odruchowo sięga po słodycze, chipsy czy posiłki typu fast food. To jednak krótkoterminowe rozwiązanie. Dlaczego? Tego rodzaju produkty szybko dostarczają energii i pobudzają, ale efekt nie trwa długo. Wkrótce następuje zmęczenie i przygnębienie, co powoduje, że ponownie pojawia się ochota na coś słodkiego czy chrupiącą, tłustą przekąskę. Dieta na dobry humor powinna zapewniać długotrwały rezultat, a nie jedynie skoki energetyczne. Warto wiedzieć, jakie zdrowe produkty wpływają na pozytywny nastrój i włączać je regularnie do swojego jadłospisu.

Zadbaj o odpowiedni poziom serotoniny

Dieta na dobry humor powinna zawierać składniki, które są źródłem tryptofanu. To aminokwas, z którego wytwarzana jest serotonina zwana hormonem szczęścia. Niestety organizm człowieka nie potrafi sam go wyprodukować tryptofanu. Jego niedobór oznacza gorszy nastrój, mniej energii, a w skrajnych przypadkach skutkiem może być depresja. Warto więc zadbać o to, by w jadłospisie znalazły się produkty bogate w ten składnik. Można znaleźć go na przykład w bananach. Na odpowiedni poziom tryptofanu, a w rezultacie serotoniny, wpływają także aminokwasy zawarte w drobiu, wołowinie, mleku i jajkach. Dieta na dobry nastrój powinna obejmować także białka roślinne, których cennym źródłem jest awokado, orzechy, pestki słonecznika czy dyni. Na szczególną uwagę zasługuje wśród nich awokado, które dodatkowo jest bogate w dobre dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe. Ponadto owoc ten dodaje witalności dzięki witaminie E. Na tym jednak nie koniec powodów, by awokado jeść na poprawę humoru. To prawdziwe superfood, które skutecznie zaspokaja głód, a także normuje poziom cukru we krwi. Rezultat to mniejsze ryzyko wahań nastrojów, które pojawiają się na przykład po spożyciu niezdrowych słodkich lub tłustych przekąsek. Wiele osób awokado chętnie zjada solo lub z dodatkiem kilku kropli soku z cytryny. Możesz jednak ułożyć go także na kanapce, dodać do sałatki czy przyrządzić z niego pyszne smoothie.

Awokado + banan = koktajl na dobry nastrój

Składniki:

  • dojrzałe awokado,
  • banan,
  • 250 ml mleka roślinnego (na przykład migdałowego),
  • sok z cytryny (około 1-2 łyżeczki).

Przygotowanie:

  1. Umieść wszystkie składniki w ekstraktorze składników odżywczych NutriBullet.
  2. Zblenduj produkty na jednolitą masę.
  3. Jeśli smoothie będzie zbyt gęste, możesz dodać więcej mleka roślinnego.

Wskazówka: jeśli masz ochotę, możesz przygotować mleko roślinne we własnej kuchni. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak zrobić mleko owsiane, kokosowe i inne roślinne napoje.

Witamina C – sekretny składnik na poprawę nastroju

O dobroczynnym wpływie witaminy C na organizm wiadomo naprawdę wiele. Regularnie pojawiają się jednak kolejne naukowe doniesienia na temat jej kolejnych właściwości – także tych związanych z dobrym samopoczuciem i nastrojem. Ta znana ze swojego antyoksydacyjnego charakteru witamina może ograniczać objawy depresji i stresu. Pomaga organizmowi postawić swoistą tamę przed napływem szkodliwych wolnych rodników, a dodatkowo przyspiesza regenerację. Ta ostatnia właściwość dotyczy nie tylko ran czy innych uszkodzeń skóry, lecz także procesu dochodzenia do siebie po silnym stresie. A zatem co jeść na dobry humor, by wykorzystać potencjał witaminy C? Dieta na poprawę nastroju powinna zawierać truskawki, mango i cytrusy, które stanowią jej bogate źródło. Przyznaj, że już na samą myśl o pachnących słońcem, soczystych owocach zaczynasz czuć się lepiej. Jeśli masz ochotę wprowadzić do swojego codziennego menu więcej tego cennego składnika, możesz przyrządzić w kilka chwil pyszny, orzeźwiający koktajl.

Koktajl na poprawę humoru bogaty w witaminę C

Składniki:

  • połowa mango (możesz wykorzystać też gotowy przecier),
  • truskawki – około 200 g (świeże lub mrożone),
  • szklanka mleka tradycyjnego lub roślinnego,
  • szczypta wanilii.

Przygotowanie:

  1. Obierz mango i podziel owoc na mniejsze części.
  2. Umyj truskawki i usuń szypułki.
  3. Umieść wszystkie składniki w ekstraktorze składników odżywczych NutriBullet.
  4. Zmiksuj na gładką masę.

Warzywa liściaste  ̶  cenne źródło kwasu foliowego

Zastanawiasz się, co jeszcze jeść na dobry nastrój? Odpowiedź może zaskakiwać. W diecie na poprawę humoru powinny znaleźć się warzywa liściaste. Wśród licznych witamin i mikroelementów stanowią bogate źródło kwasu foliowego. Ten z kolei wspiera prawidłowe funkcjonowanie mózgu oraz układu nerwowego. Warto wiedzieć, że jest także aktywnym uczestnikiem procesu, w którym wytwarzana jest serotonina. Naturalne polepszacze nastroju znajdujące się wśród zielonych warzyw to przede wszystkim sałata, szpinak i kapusta. W kwas foliowy obfitują także brokuły oraz brukselka.


 💡 Ciekawostka: warzywa liściaste bogate w kwas foliowy najlepiej spożywać na surowo. Dlaczego? Ponieważ ten cenny składnik nie jest odporny na wysoką temperaturę.


Zielone warzywa możesz dodawać do sałatek czy kanapek, a także przyrządzić z nimi koktajl. W poniższym przepisie znajdziesz jeszcze inny wartościowy produkt – to seler naciowy, który pomaga oczyścić organizm z toksyn.

Zielony koktajl na dobry nastrój

Składniki:

  • garść liści szpinaku,
  • łodyga selera naciowego,
  • jabłko,
  • pół ogórka,
  • kiwi,
  • szklanka wody.

Przygotowanie:

  1. Obierz kiwi i jabłko, po czym podziel na mniejsze kawałki.
  2. Umyj selera naciowego oraz ogórka (jeśli chcesz, możesz go obrać).
  3. Umieść wszystkie składniki w ekstraktorze składników odżywczych NutriBullet i zmiksuj na gładką masę.
  4. Jeśli uznasz, że koktajl jest zbyt gęsty, możesz dodać więcej wody.

Okres jesienno-zimowy to czas, w którym pojawiają się problemy z sezonową depresją lub spadkiem nastroju. Chłodne miesiące wystawiają również układ odpornościowy na próbę. Na szczęście możesz wspierać swój system immunologiczny dzięki odpowiedniej diecie. W naszym artykule znajdziesz przepisy na koktajle na wzmocnienie odporności.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl