Instagram

@nutribulletpolska
 Oficjalna polska strona NutriBullet - urządzenie, które przywraca witalność i energię! 🍌🍓🍹

Jak utrzymać letnią opaleniznę? 5 kroków do złocistej skóry przez cały rok 0
Jak utrzymać letnią opaleniznę? 5 kroków do złocistej skóry przez cały rok

Tęsknisz za promieniami letniego słońca przyjemnie muskającymi twarz? Jesień nie musi oznaczać pożegnania ze złocistym odcieniem skóry. Dowiedz się, jak zachować letnią opaleniznę na dłużej dzięki naturalnym sposobom!

1. Postaw na peeling i skuteczne nawilżenie

Latem skóra musi zmierzyć się z wieloma wyzwaniami, a jednym z nich jest kontakt ze słońcem. Nawet jeśli nie masz tendencji do przesadzania z czasem spędzanym na plaży, twoja skóra może się łuszczyć i być przesuszona. Dobrym rozwiązaniem jest scrub do ciała i głębokie nawilżenie. Obawiasz się, że stosując peeling pozbędziesz się resztek letniej opalenizny? Nic bardziej mylnego. Złocisty odcień znajduje się też głębiej niż pod wierzchnią warstwą naskórka. Peeling nie zaszkodzi więc w utrzymaniu pięknego, przyciemnionego koloru ciała. Wręcz przeciwnie – dzięki niemu skutecznie usuniesz przesuszone skórki, a nawet przebarwienia. Po złuszczaniu pora na nawilżanie. Smaruj ciało balsamami z panthenolem i kwasem hialuronowym. Wybieraj też natłuszczające emolienty z naturalnymi składnikami. Możesz sięgnąć ponadto po balsamy przedłużające opaleniznę.

 2. Przygotuj balsam brązujący z naturalnych składników

Preparaty z drogerii są skuteczne i mogą przynieść twojej skórze wiele pożytku. Warto jednak przygotować samodzielnie balsam do ciała, który nie tylko głęboko nawilży je, lecz także nada piękny, naturalny, złocisty odcień. Do przygotowania domowego kosmetyku potrzebujesz masła kakaowego, które wspaniale nawilża skórę i pogłębia jej kolor. Po letniej opaleniźnie nie pozostał już nawet ślad? Nie martw się – domowy balsam brązujący zadziała jak samoopalacz, a dodatkowo odżywi skórę.

Do przygotowania domowego samoopalacza potrzebujesz:

  • masła kakaowego
  • oleju kokosowego
  • oliwy z oliwek

Jeśli chodzi o proporcje, kieruj się zasadą: dwie części masła kakaowego na jedną część oleju kokosowego i jedną część oliwy.

Sposób przygotowania:

  1. Przygotuj kąpiel wodną i rozpuść masło kakaowe oraz olej kokosowy.
  2. Dodaj oliwę z oliwek.
  3. Wymieszaj do uzyskania gładkiej konsystencji.
  4. Ostudź masę i wstaw do zamrażarki na kilkanaście minut.
  5. Gdy masa lekko stężeje (ale nie zamarznie), połącz starannie składniki przy pomocy NutriBullet.
  6. Przełóż balsam do słoiczka lub innego pojemnika.

3. Nawilżaj skórę od środka

Złuszczanie i nawilżanie to początek pielęgnacji, która skupia się na zewnętrznej warstwie naskórka. To za mało – Twoja skóra potrzebuje intensywnego nawodnienia także w głębszych warstwach. Zadbaj więc również o odpowiednie nawilżenie skóry od środka, przyjmując odpowiednią ilość płynów. Pamiętaj, że dzięki piciu dużej ilości wody twoja skóra będzie bardziej odżywiona, sprężysta, a także nabierze żywszego odcienia. To także doskonała podstawa do pogłębienia opalenizny innymi naturalnymi sposobami. Czy wiesz, że oprócz picia wody o nawilżenie możesz zadbać też w inny sposób? Świetnym pomysłem jest wybieranie lekkich koktajli czy soków, a także świeżych, soczystych owoców i warzyw o dużej zawartości wody. Należą do nich na przykład pomarańcze, grejpfruty czy arbuzy. Jeśli chcesz  dowiedzieć się więcej, jak ważna jest woda w organizmie i jak skutecznie się nawodnić, przeczytaj nasz artykuł na ten temat.

4. Jedz składniki bogate w beta-karoten

Zastanawiasz się, jak utrzymać opaleniznę z wakacji przy pomocy diety? To naprawdę łatwe. Wystarczy, że wprowadzisz do swojego jadłospisu więcej warzyw i owoców bogatych w witaminę A, a właściwie w beta-karoten odpowiadający za piękny kolor skóry. Czym właściwie jest ten ceniony składnik? To przeciwutleniacz zmniejszający liczbę wolnych rodników, na które organizm jest szczególnie narażony podczas opalania. Jego odpowiedni poziom w diecie zadba więc o Twoją skórę po opalaniu i pomoże jej szybciej się zregenerować. Na tym jednak nie koniec – zapobiega także przebarwieniom, które mogą pojawić się po przebywaniu na słońcu. Beta-karoten możesz suplementować w tabletkach lub przyjmować go w naturalnej formie, jedząc żółte, pomarańczowe oraz czerwone warzywa i owoce. Co ciekawe, znajdziesz go także w warzywach liściastych.

Aby jak najdłużej cieszyć się pięknym kolorytem skóry, jedz więcej:

☀️pomidorów

☀️moreli

☀️brzoskwiń

☀️dyni

☀️marchwi

☀️czerwonej papryki

☀️melona

☀️szpinaku

☀️sałaty

Możesz przygotowywać z nich zdrowe NutriBlasty, w których połączysz potencjał warzyw liściastych i owoców.

Oto przykładowy koktajl, którego regularne picie pomoże Ci zachować letnią opaleniznę na długo (lub wykreować ją od zera!).

Składniki:

  • 2 garście szpinaku
  • jabłko pozbawione pestek
  • melon (garść podzielonego owocu na części)
  • migdały

Przygotowanie:

Wszystkie składniki umieść w NutriBullet i połącz na gładką masę. Gotowe!


 💡 Sprawdzony trick: beta-karoten rozpuszcza się w tłuszczach, więc do posiłków bogatych w ten składnik dodaj odrobinę oliwy lub oleju kokosowego.


 5. Zadbaj o kondycję skóry dzięki witaminie E

Po lecie twoja skóra może być przesuszona i mniej elastyczna. To jednak dopiero początek –była poddawana działaniu promieni UV i wolnych rodników, więc może szybciej się starzeć. Oprócz tego, by skupiać się jedynie na przedłużeniu opalenizny, postaraj się zatem zadbać także o dobrą kondycję i zdrowie skóry.  Witamina E nie bez kozery uważana jest za witaminę młodości. Powód: neutralizuje działanie wolnych rodników. Dodatkowo dba o optymalne nawilżenie skóry i przyspiesza jej regenerację, która często jest niezbędna po lecie.

Oto produkty, w których znajdziesz dużą zawartość witaminy E:

  • marchew
  • orzechy włoskie
  • papryka
  • szpinak
  • awokado
  • porzeczki
  • migdały

Jak widzisz, po raz kolejny na liście superproduktów pojawia się marchew i papryka. To zdecydowanie jedni z Twoich sprzymierzeńców, gdy chodzi o dbanie o zdrową skórę. Możesz przygotowywać z nich dipy do warzyw lub lekkie pasty na chleb. Chcesz wykorzystać marchew również w zdrowych koktajlach? W takim razie wypróbuj nasz przepis, w którym znajdziesz też aromatyczne mango i ultrazdrowy imbir o działaniu przeciwzapalnym.

Składniki:

  • marchew
  • pół łyżki imbiru
  • mango (podzielone na kawałki, ok. 1 szklanki)
  • szklanka wody

Przygotowanie

  1. Umyj marchew i pokrój ją na mniejsze części.
  2. Włóż do kielicha NutriBullet marchew, mango i imbir. Dolej wodę.
  3. Uruchom urządzenie i blenduj składniki do uzyskania gładkiej masy.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl