Instagram

@nutribulletpolska
 Oficjalna polska strona NutriBullet - urządzenie, które przywraca witalność i energię! 🍌🍓🍹

Kino w domu? Przygotuj zdrowe przekąski na wieczór! 0
Kino w domu? Przygotuj zdrowe przekąski na wieczór!

Domowe kino, a do tego dietetyczna przekąska, która będzie nie tylko fit, ale i zachwyci Cię smakiem? Brzmi jak idealny plan na wspólny czas. Niezdrowe chipsy, czekoladki czy mrożoną pizzę zostaw na sklepowej półce. Zamień je na coś, co podasz swoim bliskim bez cienia wątpliwości. Przeczytaj nasz artykuł, a poznasz zdrowe przekąski na wieczór.

Pomimo, że za oknem wiosna w pełni, jesteśmy zmuszeni do częstszego pozostania w domu. Chętnie spędzamy czas razem z całą rodziną. Do jednej z popularniejszych rozrywek należy oglądanie ulubionych seriali czy nowości kinowych. Jednak kino w domu nie może obejść się bez smakowitych przekąsek. Czym zastąpić chipsy i słone paluszki? W artykule znajdziesz aż 4 zdrowe przepisy, które pokocha cała Twoja rodzina!

Uważaj na szybkie fast foody – one nie są dla Was dobre!

Każdy z nas lubi zjeść coś w trakcie filmu. Chrupiący popcorn czy chipsy to praktycznie symbol kinowych smakołyków. Jednak, szczególnie teraz, gdy spędzamy więcej czasu w czterech ścianach, warto zastanowić się nad tym, co jemy. Zdecydowanie łatwiej sięgnąć po gotową i czekającą na otwarcie paczkę chrupków. Pójście prostszą drogą nie jest dla nas dobrym rozwiązaniem.

Skład popularnych fast foodów odbiega daleko od oczekiwanych przez nas zdrowych produktów. Duża część osób jest na diecie i obowiązuje je określony limit dziennych kalorii – wyklucza to większość „szybkich opcji”. O potrzebie zdrowego żywienia doskonale wiedzą także rodzice. Przekąski dla dzieci muszą być wyjątkowo smaczne, by odciągnąć uwagę naszych pociech od czekoladowego misia.

Przekąski do filmu - jak wybrać zdrowe przekąski?

Zdrowe przekąski, czyli jakie?

Niezależnie, czy szykujesz przekąski dla dzieci, czy dla dorosłych zasady są takie same – mają być przede wszystkim smaczne. Kino w domu powinno oferować swoim widzom najwyższej jakości smakołyki.  Zastanawiając się nad konkretnymi, szybkimi przepisami, pamiętaj, by sięgnąć po warzywa i owoce! Większość z nich możesz zjeść w naprawdę dużych ilościach, bez obawy o niechciane boczki.

Zwróć uwagę także na sposób przyrządzania. To od niego zależy czy przysmaki, które jesz w czasie oglądania filmu, będą zdrowe. Nawet superfoods, stracą swoje właściwości, jeśli usmażysz je na głębokim tłuszczu lub dodasz zbyt dużo soli albo cukru. Postaw na pieczone lub surowe dodatki. Niezdrowy i kaloryczny majonez zastąp lekkim jogurtem greckim. Do nachosów wybierz delikatne guacamole, zamiast gotowego sosu serowego – przepis znajdziesz poniżej.

Dietetyczna przekąska: warzywne chipsy z dipem pomidorowo-ziołowym 🥕

Pierwsza z naszych opcji, która zastąpi Ci popularne chipsy zajmuje w przygotowaniu zaledwie kilka minut. Tą zdrową przekąskę do filmu przygotujesz w trakcie przerwy reklamowej. To także świetny sposób, by przekonać najmłodszych do nowych smaków warzyw. Jogurtowy dip na pewno je zachęci do skosztowania kolejnego kawałka.

Składniki:

✔️ marchewki, ogórki lub inne twarde warzywa (seler naciowy, papryka)
✔️ 250 ml jogurtu greckiego
✔️ 1 łyżka oliwy z oliwek extra virgin
✔️ ½ pomidora
✔️ kilka listków świeżej bazylii
✔️ szczypta soli
✔️ pieprz (mielony)
✔️ słodka papryka (mielona)

Sposób przygotowania:

  1. Pomidora sparz gorącą wodą i obierz ze skóry.
  2. Marchewkę/ogórka obierz ze skórki. Następnie pokrój je w słupki. Aby przygotowanie zajęło mniej czasu polecamy skorzystać z krajalnicy.
  3. Jogurt, łyżkę oliwy, pomidora, bazylię, sól, pieprz i paprykę mieloną umieszczamy w blenderze Nutribullet Delimano. Blendujemy do uzyskania gładkiej masy.
  4. Warzywne chrupki podaj na talerzu – ułóż słupki na talerzu w formie wachlarza, dip dodaj do miseczki i postaw obok.

Teraz możesz rozpocząć oglądanie filmu przy dietetycznej przekąsce!

Dlaczego NutriBullet Delimano? to świetny sposób na przygotowanie nie tylko szybkich przekąsek do filmu. Sprawdzi się także przy wymagających kuchennych zadaniach. Sprawdź, co jeszcze może Ci zaoferować.

Marchewka i dip pomidrowy - zdrowa przekąska do filmu

Przekąska dla dzieci - jak pozbyć się niezdrowych frytek: pieczone bataty 🍟

Zarówno młodsi, jak i starsi uwielbiają frytki. Jednak niezdrowy tłuszcz, w którym je przyrządzamy i duża ilość soli są dla nas szkodliwe. Do tego dodajemy gotowe sosy, które raczą nas potężnymi ilościami cukru. Takiego zestawu na pewno nie nazwiesz dietetyczną przekąską. Bataty będą świetnym zamiennikiem dla ziemniaków. Zawierają cenne witaminy A i C. Do przygotowania wykorzystaj piekarnik lub nowoczesną frytownicę, taką jak Air Fryer Delimano i skutecznie wyeliminuj niezdrowy olej.

Składniki:

✔️ 500 g batatów
✔️ 2 łyżki oliwy z oliwek extra virgin
✔️ sól morska
✔️ rozmaryn
✔️ tymianek
✔️ papryka słodka (mielona)

Sposób przygotowania:

  1. Bataty dokładnie umyj pod bieżącą wodą. Osusz z nadmiaru wody. Pokrój je w kształt łódeczek lub jeśli wolisz klasyczne przekąski – w słupki.
  2. Piekarnik nagrzej do 200°C. Blachę do pieczenia wyłóż dedykowanym papierem.
  3. Do miski dodaj: oliwę, sól, rozmaryn, tymianek i paprykę. Całość dokładnie wymieszaj.
  4. Ułóż bataty na blasze. Przy pomocy silikonowego pędzelka rozprowadź wcześniej przygotowaną oliwę z przyprawami. Jeśli korzystasz z frytownicy Air Fryer Delimano bataty przygotuj na desce lub blasze i dodaj do frytownicy.
  5. Piecz około 25-30 minut. Frytki z batatów będą gotowe, gdy nabiorą brązowego koloru, a w środku staną się miękkie – możesz to sprawdzić przy użyciu długiego szpikulca.

Gotowe frytki z batatów możesz podawać samodzielnie, z dodatkiem dipu (jak do warzyw) lub np. pikantną salsą pomidorową - przepis znajdziesz tutaj. Gdy zaserwujesz dzieciakom taki smakołyk, kino w domu stanie się ich ulubioną rozrywką!

Przekąski dla dzieci - frytki z batatów

Klasyczne przekąski do filmu: nachosy z guacamole 🥑

Nachosy, czyli niewielkie i pieczone kawałki tortilli, są jednym z popularniejszych smakołyków do filmu. Gdy urządzasz kino w domu, warto jednak, aby były one przygotowane także w domowy sposób. W ten sposób eliminujesz z diety szkodliwe przeciwutleniacze, cukry i ograniczasz sól. Zamiast gotowego sosu serowego proponujemy Ci dodać pyszne guacamole, którego zrobienie zajmuje mniej czasu niż podgrzanie zawartości słoika ze sklepu.

Nachosy 

Składniki:

✔️ 150 g. mąki pszennej
✔️ 150 g. mąki kukurydzianej
✔️ szczypta soli
✔️ 4-5 łyżki stołowe oliwy z oliwek
✔️ 150 ml gorącej wody
✔️ Papryka ostra mielona (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:

  1. Wszystkie składniki dodaj do miski i wyrabiaj do uformowania masy. Jeśli będzie zbyt lepka, dodaj więcej wody. Aby przyśpieszyć przygotowywanie przekąski do filmu skorzystaj z pomocy miksera – w tej roli świetnie sprawdzi się robot planetarny Delimano.
  2. Gotowe ciasto odstaw na ok. 20 minut.
  3. Przygotowaną masę rozwałkuj na cienki placek. Nie zapomnij posypać blatu mąką, aby nie przywarło ono do powierzchni. Wykrój z niego kształt trójkątnych nachosów.
  4. Nagrzej piekarnik do 180 stopni. Nachosy rozłóż na blasze z pergaminem do pieczenia.
  5. Piecz ok. 13 minut – nachosy powinny uzyskać złoty kolor.


Guacamole

Składniki:

✔️ 2 awokado
✔️ 2-3 ząbki czosnku
✔️ Sok z cytryny lub limonki
✔️ 1/4 szklanki cebuli
✔️ 1/4 szklanki pomidorów koktajlowych
✔️ 1 - 2 gałązki świeżej kolendry
✔️ 1/4 papryki jalapeno (opcjonalnie)
✔️ Sól i pieprz

Sposób przygotowania:

  1. Wyjmij pestkę z awokado. Miąższ wyjmij przy użyciu łyżeczki. Dodaj do kielicha blendera Nutribullet Delimano.
  2. Do awokado dodaj: czosnek, cebulę, pomidory koktajlowe, sól, pieprz. Całość skropl sokiem z limonki lub cytryny.
  3. Przy wykorzystaniu funkcji pulsacyjnej blendera Nutribullet Delimano połącz i rozdrobnij składniki. Uważaj, by konsystencja zachowała wyczuwalne składniki. Podawaj w misce udekorowanej świeżą kolendrą.

Przekąska na wieczór - guakamole

Zdrowe przekąski na wieczór, gdy nie masz czasu: pomidor i mozzarella 🍅

O zaletach świeżych pomidorów można pisać wiele. Są bogate w wiele cennych składników. Ich porcja dostarcza do organizmów witaminy z grupy A, B, C i K. Dodatkowo są świetnym źródłem potasu, magnezu i fosforu. Jeśli masz ochotę na dietetyczną przekąskę – pomidor powinien zagościć na Twoim talerzu. Mozzarella pomimo zawartości tłuszczów i swojej kaloryczności jest uznawana za ser wartościowy. Bogactwo wapnia sprawia, że świetnie sprawdzi się na przekąski dla dzieci w fazie wzrostu.

Składniki:

✔️2-3 pomidory
✔️ 125 g. ser mozzarella
✔️ 1 ½ łyżki oliwy z oliwek extra virgin
✔️ świeża bazylia
✔️ sól himalajska
✔️ pieprz

Sposób przygotowania:

  1. Pomidory i mozzarellę pokrój w grube plastry. Ułóż je naprzemiennie: pomidor, ser, pomidor.
  2. Dodaj do całość listki świeżej bazylii i polej oliwą z oliwek.
  3. Posyp całość solą i pieprzem wg. uznania. Pamiętaj, zbyt duża ilość soli jest szkodliwa!

dietetyczna przekąska - pomidory z serem

Odkrywaj nowe smaki i nie bój się eksperymentować!

Pomysłów na przekąski jest wiele. Wystarczy odrobina kreatywności i chęci, aby stworzyć naprawdę pyszne smakołyki. Kino w domu to świetny moment, by przekonać domowników do nowych warzyw i owoców. Dzieciaki zainteresowane nową bajką, chętniej zjedzą zdrowe i wartościowe produkty. Najlepsze z nich są sezonowe - wybieraj więc te składniki, które możesz kupić aktualnie w swoim lokalnym sklepie. Więcej na ten temat dowiesz się z naszego artykułu „Kalendarz sezonowości – czym jest i dlaczego warto go używać?”.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl