Instagram

@nutribulletpolska
 Oficjalna polska strona NutriBullet - urządzenie, które przywraca witalność i energię! 🍌🍓🍹

Masło wegańskie – roślinny odpowiednik bez mleka 0
Masło wegańskie – roślinny odpowiednik bez mleka

Masz ochotę na świeżo wypieczony chleb posmarowany masłem? Jeżeli nie jesz produktów z nabiałem, nie oznacza to, że masz rezygnować z drobnych przyjemności. Masło wegańskie to roślinny odpowiednik, w którym nie znajdziesz mleka! Bez laktozy i zgodnie z duchem wege możesz przygotować je samodzielnie. Jak zrobić masło roślinne? Poznaj nasz przepis!

Wegetarianizm to dieta, która wyklucza spożywanie mięsa czerwonego, drobiu czy owoców morza. Jednak nie wyklucza ona jedzenia produktów pochodzenia odzwierzęcego, takich jak jajka czy mleko. Z tego drugiego powstaje wiele pysznych smakołyków, którymi zajadamy się na całym świecie: jogurty, sery czy masła. Co jeśli rezygnujemy także z tych produktów na rzecz diety wegańskiej?

Coraz więcej osób decyduje się na zupełne odstawienie jedzenia pochodzenia odzwierzęcego. Tym właśnie jest weganizm. Część wybiera tę dietę ze względów zdrowotnych, część ze względów światopoglądowych – każdy ma swój powód. Niezależnie, od tego, co sprawia, że podejmujemy taką decyzję, czasem zwyczajnie mamy ochotę sięgnąć po znane smaki np. po kromkę chleba z puszystym masłem do śniadania.

Przepis na masło wegańskie

Zamiast mleka postaw na masło roślinne!

Czy mamy rezygnować z drobnych przyjemności, by utrzymać dietę? Oczywiście, że nie! Masło wegańskie świetnie sprawdzi się jako zamiennik tradycyjnego robionego z mleka. Przygotowane jest tylko z produktów pochodzenia roślinnego, więc nie musisz obawiać się o jego skład. Domowe masło wegańskie możesz przygotować już z zaledwie z dwóch składników, a sam proces nie zajmuje dużo czasu. Dodatkowo nadaje się do przechowywania w lodówce, w rezultacie nie musisz przygotowywać go o poranku.

Masło wegańskie bez laktozy

Wegańskie masło to nie tylko rozwiązanie dla wegan. Możesz zapytać: więc dla kogo? Nawet jeżeli chętnie jesz mięso, większość osób dorosłych (oraz coraz więcej dzieci) mierzy się z problemem nietolerancji laktozy. Produkty mleczne, także te od owiec czy kóz, zawierają ją w sobie. Nieprzyjemne dolegliwości związane ze spożyciem laktozy można łatwo wyeliminować, stosując właśnie zamienniki roślinne. Masło bez laktozy możesz zrobić samodzielnie, wystarczy, że sięgniesz po nasz przepis na domowe masło roślinne.

Chcesz zadbać o zdrowie? Nie kupuj – zrób!

Możesz zadać pytanie – dlaczego po prostu nie kupić masła wegańskiego? W sklepach z ekologiczną żywnością znajdziesz dedykowane zamienniki bez zawartości nabiału. W przeciwieństwie do kupnych domowe masło ma lepszy skład i w pełni kontrolujesz, z czego jest zrobione. Podstawa masła wegańskiego to olej roślinny. Niestety olej olejowi nierówny i mimo pochodzenia naturalnego nie każdy jest dla nas zdrowy.

Do produkcji masła wegańskiego bardzo często wykorzystywany bywa olej palmowy, który w nierafinowanej formie jest wartościowym produktem. Jednak w większości wypadków jest stosowany rafinowany, którego spożycie może podnosić poziom złego cholesterolu. Miewa także negatywny wpływ na przemianę materii, co prowadzi do otyłości. Dodatkowo część, osób uważa, że spożycie oleju palmowego jest z wielu względów nieetyczne.

Domowe masło wegańskie zawsze opiera się na najlepszych składnikach, ponieważ to Ty decydujesz, co do niego dodasz. Przewagą nad sklepowymi jest brak dodatkowych polepszaczy smaku, sztucznych barwników czy innych konserwantów. Możesz zrobić je na różne sposoby. Potrzebujesz bardziej słonego? Dodaj więcej soli do przepisu. Jak zrobić masło ziołowe? Wystarczy dodać czosnku lub innej przyprawy, którą lubisz.

Jak zrobić masło roślinne?

Czego potrzebujesz, by zrobić domowe masło wegańskie?

Sprawdź, czego potrzebujesz przy zrobić masło roślinne w swoim domu. Dokładny przepis znajdziesz poniżej.

Olej kokosowy

Jak wspomnieliśmy wcześniej – wystarczą już zaledwie dwa składniki, by przygotować masło roślinne. Głównym, który spotkasz w większości przepisów, jest olej kokosowy. Na jego bazie tworzy się zarówno słodkie masło, jak i to do potraw słonych. Możesz wykorzystać olej nierafinowany, choć wtedy uzyskany smak będzie mocno sugerował zawartość kokosa. Jeśli chcesz uzyskać neutralne masło roślinne, postaw na rafinowany bezzapachowy. Zdecydowanie lepiej będzie się komponował z dodatkiem ziół czosnku.

Mleko roślinne

Masło robione jest z mleka, nikogo chyba więc nie dziwi, że masło roślinne potrzebuje jego roślinnego odpowiednika! Jak zrobić masło wegańskie o neutralnym smaku pasującym do wielu dań? Wybierz napój sojowy. Jest on najpopularniejszym zamiennikiem dla krowiego mleka. Możesz zastosować także owsiane, z migdałów lub kokosowe.

Więcej na ten mleka roślinnego przeczytasz w artykule: Jak zrobić mleko owsiane? Poznaj 6 przepisów na mleko roślinne!

Drugi rodzaj oleju

Tutaj pozostawiamy Ci pewną dowolność. O ile kokosowy stanowi podstawę, o tyle drugi rodzaj to dodatek. Masło roślinne może mieć w sobie np. olej z awokado. Jak zapewne wiesz, awokado należy do grupy superfoods i znane jest ze swoich wartości odżywczych. Pozyskiwany z niego olej ma wiele witamin i minerałów. Nie oznacza to, że jest on jedynym wyborem. Możesz również użyć popularniejszego – rzepakowego lub z pestek winogron.

Blender

Jedynym urządzeniem, którego potrzebujesz podczas robienia domowego masła wegańskiego, jest blender. Może być ręczny lub kielichowy. My polecamy do przygotowania ekstraktor NutriBullet. Pomoże Ci on nie tylko dokładnie wymieszać składniki, ale także przygotować mleko wegańskie. Jest prosty w obsłudze i wygodny w czyszczeniu. Więcej na temat naszego wyboru możesz przeczytać pod tym linkiem.

Jak zrobić masło roślinne? Olej kokosowy

Jak zrobić masło wegańskie? Przepis

Skoro już wiemy, czego potrzebujesz do swojej pierwszej porcji domowego masła roślinnego, spróbuj teraz przygotować je wraz z naszym przepisem. O efektach koniecznie napisz w komentarzu!

Składniki:

💚 ½ szklanki oleju kokosowego (rafinowany – stały),

💚 ½ szklanki mleka sojowego,

💚 ⅓ szklanki oleju z awokado,

💚 1 łyżeczka octu jabłkowego,

💚 szczypta soli.

Sposób przygotowania:

  1. Olej kokosowy przełóż do garnka i podgrzej. Gdy osiągnie formę płynną, odstaw do ostygnięcia.
  2. Wymieszaj mleko z dodatkiem octu jabłkowego w ekstraktorze NutriBullet.
  3. Dodaj do kielicha ekstraktora rozpuszczony olej kokosowy, olej z awokado oraz szczyptę soli. Blenduj do czasu połączenia składników.
  4. Przelej gotową masę do pojemnika na masło.
  5. Odstaw do lodówki do czasu stężenia. Smacznego!

Porada: chcesz uzyskać bardziej intensywny kolor masła wegańskiego? Dodaj odrobinę kurkumy podczas blendowania. Przyprawa znana jest ze swoich intensywnie barwiących właściwości.

Domowe masło wegańskie

Przepis na masło roślinne – 2 składniki

Obiecaliśmy, że otrzymasz od nas przepis na masło roślinne jedynie z dwóch składników. Jeśli nie masz dodatkowych olejów, możesz zrobić je z jedynie dwóch rzeczy: oleju kokosowego i mleka wegańskiego.

Składniki:

💚 ⅓ szklanki oleju kokosowego,

💚 ½ szklanki mleka sojowego.

Sposób przygotowania:

  1. Olej kokosowy przełóż do garnka i podgrzej. Gdy osiągnie formę płynną, odstaw do ostygnięcia.
  2. Dodaj do kielicha ekstraktora rozpuszczony olej kokosowy oraz mleko. Blenduj do czasu połączenia składników i uzyskania gęstej masy.
  3. Przelej gotową masę do pojemnika na masło.
  4. Odstaw do lodówki do czasu stężenia. Smacznego!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl