Instagram

@nutribulletpolska
 Oficjalna polska strona NutriBullet - urządzenie, które przywraca witalność i energię! 🍌🍓🍹

Czym są superfoods? Czy warto je dodawać do diety? 0
Czym są superfoods? Czy warto je dodawać do diety?

Jak zdrowo się odżywiać? To pytanie, które pojawia się w głowie niejednej osoby. Przedstawiamy wam dzisiaj prawdziwych bohaterów krzepkiego talerza – superfoods. Czym jest superżywność? Czy faktycznie jest taka ekstra? Prawidłowe odżywianie to skuteczny, a zarazem najprostszy sposób, by chronić organizm przed chorobami oraz zachować młody wygląd i sprawność na dłużej. Czy superfoods mogą w tym pomóc?

Moda na dietę i sportowy tryb życia jest ciągle na topie. Chcemy wyglądać i czuć się jak influencerzy oraz sportowcy. Za ich osiągami stoi prawidłowe odżywianie, które pozwala uzyskać naprawdę imponujące efekty. Koktajle, smoothie i NutriBlasty to świetne uzupełnienie diety, gdy zastanawiasz się, jak zdrowo się odżywiać. Jednak to nie sposób podania czyni danie zdrowym lub nie, a jego składniki. Idealnymi wydają się te, które nazywane są superfood. Jednak co kryje się pod tą wiele obiecującą nazwą?

Superfoods to termin, który określa całą grupę produktów spożywczych. Nie ma jednej uniwersalnej listy przygotowanej przez specjalistów. Jak to możliwe? Superfoods nie jest nazwą naukową i powstała stosunkowo niedawno, bo w 1998 roku. Po raz pierwszy użył go Aaron Mossa w magazynie „Nature Nutrition”. Chwytliwe hasło szybko zostało wykorzystane przez media i reklamy, co zaowocowało zagoszczeniem na stałe w naszym słowniku.

Superżywność - jak zdrowo się odżywiać? Smoothie i sałatka

Jeżeli nie ma jednej, konkretnej listy produktów, jak możemy dowiedzieć się, czy coś jest superżywnością, czy nie? Przyjęło się tak nazywać nieprzetworzone produkty, naturalnie bogate w składniki odżywcze, witaminy, minerały, przeciwutleniacze i błonnik. Często zagraniczne superfoods kojarzy nam się z egzotycznymi nasionami goi czy awokado, a jednak możesz je znaleźć także w przydomowym ogródku. Przygotowaliśmy listę najpopularniejszych z nich także z polskimi superfoods. Na NutriBlogu znajdziesz różne przepisy z wykorzystaniem składników, które pomogą zadbać Ci o zdrowe odżywianie.

Żywność typu superfood świetnie sprawdza się do smoothie i koktajli. Wiele z naszych NutriBlastów ma w swoim składzie chociaż jeden z nich. Podawanie składników w formie napoju jest praktycznym i dobrym sposobem na uzupełnienie diety. Dlaczego? Do smoothie dodajesz nieprzetworzone produkty, które nie są poddawane obróbce termicznej. W surowym owocu, warzywie czy nasionach jest najwięcej wartości odżywczych. Jak zdrowo się odżywiać to tylko z NutriBullet!

Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie listę produktów, które są jednymi z popularniejszych superfoods i spotkasz je w wielu publikacjach na ten temat. Pogrupowaliśmy je w oddzielne kategorie, aby łatwiej Ci było znaleźć odpowiednie składniki do dania czy NutriBlastu.

Superfoods - różne produkty

Egzotyczne superfoods

Z określeniem superfood najczęściej zetkniemy się w zestawieniu z owocami rosnącymi naturalnie w krajach egzotycznych. Z uwagi na globalny charakter handlu pomimo odległości składniki te możesz znaleźć w praktycznie każdym większym sklepie spożywczym. Najpopularniejszym z nich jest awokado. O tym małym zielonym owocu pisaliśmy wielokrotnie i jest częścią równie wielu naszych przepisów. Kolejny, który warto zapisać na swojej liście zakupowej, to smoczy owoc inaczej nazywany pitają. Pełen witaminy C i przeciwutleniaczy wzbogaci zdrową dietę o błonnik. Podobne właściwości oferuje równie egzotyczny granat.

Awokado – średniej wielkości owoc to potężna dawka białka (aż 4 gramy!). Jest dobry dla Ciebie i Twojego dziecka – może być już podawany niemowlęciu. Zawiera w sobie imponujące stężenie zdrowych tłuszczów nienasyconych wpływających na rozwój mózgu. Znajdziesz w nim 13 aminokwasów oraz witaminy z grupy B, C i E.

Pitaja – źródło naturalnego białka i węglowodanów. Stosowanie w diecie smoczego owocu, pomoże wzbogacić ją o witaminę C, niacynę, wapń, żelazo i magnez. Zawarte w nim przeciwutleniacze mają działanie antyoksydacyjne.

Granat – niepowtarzalny owoc z Azji to kolejny superfood. Nie tylko oferuje wyjątkowy kształt i smak, ale i dostarcza do organizmu witaminę C, niacynę, żelazo czy potas. Doskonale działa jako przeciwutleniacz, a zawarte fitochemikalia przynoszą korzyści dla zdrowia serca i pomagają w walki z rakiem.

Kokos – ten orzech powinien na stałe zagościć w Twojej kuchni, gdy chcesz zdrowo się odżywiać. Wykorzystasz zarówno olej, jak i wodę czy wiórki. Ma działanie przeciwwirusowe, przeciwgrzybicze i antybakteryjne. Wspomaga tarczycę oraz poprawia trawienie, a znajdujące się tłuszcze nasycone pozytywnie wpływają na poziom zdrowego cholesterolu.

Jagody goji – najpopularniejsze w Chinach, uprawiane są także w Mongolii i Tybecie. Te niewielkie, czerwone owoce podbiły serca smakoszy na całym świecie. Znajdziesz w nich aż 18 różnych aminokwasów, witaminy i minerały, w tym: witaminę C, E, beta-karoten, żelazo, cynk, wapń czy błonnik. Spożywanie jagód goji wpływa na obniżenie cholesterolu, cukru, poprawia jakość snu oraz pomaga w profilaktyce nowotworowej. Superfoods polecane są osobom na diecie, ponieważ przyśpieszają metabolizm oraz wspierają pracę jelit.

💡 Czy wiesz, że jagody goji wykorzystywane są w medycynie azjatyckiej od ponad 2500 lat?

Nasiona chia – od kilku lat wśród fanów zdrowego odżywiania nasiona chia stanowią jeden z głównych składników dań i koktajli. Nic w tym dziwnego, to prawdziwy superfood! Potężna dawka białka, błonnika oraz zdrowego tłuszczu była znana już Aztekom. Dodatek nasion chia do codziennej diety pomoże uzupełnić ją o żelazo, witaminę E, B1 i B3.  Ponadto produkt ten, odpowiedni dla osób cierpiących na nietolerancję glutenu.

Jagody goi - superżywność

Polskie superfoods

Superfood znajdziesz na wielu światowych bazarach i straganach. Czy to oznacza, że superżywność pochodzi tylko z dalekiej Azji czy Ameryki? Nie! Nasze targowiskach i przydomowe ogródki także kryją w sobie naprawdę wiele i zasługują na to miano. Prawidłowe odżywianie nie wymaga używania zagranicznych warzyw i owoców. Koktajl z naszych produktów może być także prawdziwą bombą witaminową. Sprawdź, co znalazło się na liście „polskie superfoods”!

Jarmuż – jednym z prostszych sposobów, na uzupełnienie diety jest włączenie do niej zielonych warzyw i owoców. Mają w sobie dużo witamin, wody i błonnika. Jarmuż to popularna odmiana kapusty, po którą chętnie sięgamy do sałatek czy koktajli. Ma działanie silnie przeciwutleniające oraz przeciwzapalne.

Pomidor – gości na naszych stołach pod przeróżną postacią. Wykorzystujemy go jako przecier pomidorowy, składnik zup, dań głównych i sałatek. W kuchni polskiej zadomowił się na dobre, choć niewiele osób wie o jego dużej ilości składników odżywczych. Zawiera likopen, który działa przeciwutleniająco. Jeden duży pomidor to połowa dziennej dawki witaminy C. Po więcej informacji na temat tego warzywa sięgnij do artykułu.

Brokuł – zwany często zielonym kalafiorem. Kolejny naturalny przeciwutleniacz. Badania przeprowadzone przez naukowców dowiodły, że ma on działanie przeciwnowotworowe oraz pozytywnie wpływa na wzrok. Może pochwalić się zawartością aż 18 aminokwasów. Spożycie brokułów dostarczy do Twojego organizmu fosforu, wapnia, magnezu i potasu.

Zielone warzywa - polskie superfoods

Wsparcie z wody

Superfoods to nie tylko warzywa i owoce czy nasiona. Tą nazwą określa się różne, produkty, które są podstawą zdrowego odżywiania. Superżywność pochodzi także z wody! Wiele osób wie, że warto spożywać ryby ze względu na bogactwo kwasów omega-3. Budują one odporność i zapobiegają chorobom serca. Jednak w głębokich wodach mórz i oceanów kryją się też inne superfoods. 

Chlorella – pomimo swoich mikroskopijnych wymiarów ten jednokomórkowy glon jest prawdziwym sprzymierzeńcem zdrowego odżywiania. Alga ma ponad 70 substancji odżywczych ważnych dla człowieka w tym kwasy tłuszczowe nasycone i nienasycone, aminokwasy, kwas foliowy i minerały.  Jest prawdziwym sprzymierzeńcem zdrowej diety, ponieważ pomaga przy detoksykacji organizmu. Ten supefood wykorzystasz np. jako składnik NutriBlastów.

Spirulina – to również algi, jednak ich zadaniem jest uzupełnienie białka w diecie. Stanowi ono aż 70% składu. Dodatkowo spirulina zawiera w sobie magnez, beta-karoten czy witaminy z grupy A, B, C, E i K. Występuje w żywności, ale i kosmetykach. Możesz kupić ją w formie sproszkowanej i tak jak chlorellę dodawać do koktajli.

Superżywność - smoothie bowl

Superfoods są różne, włącz je do zdrowej diety!

Jak widzisz, superżywność to grupa naprawdę wielu różnorodnych produktów. Wszystkie łączy fakt, że są dobre dla Twojego organizmu. Nie bój się poznawać nowych smaków. Większość z nich stanowi świetny składnik koktajli i NutriBlastów. Ze swoim NutriBullet możesz stworzyć pyszne, ale przede wszystkim zdrowe smakołyki.

Szukasz koktajlowych inspiracji? Zerknij do naszych artykułów:

🍓 10 najlepszych koktajli na śniadanie

🍉 10 przepisów na zdrowe koktajle

🍍 6 przepisów na egzotyczne koktajle owocowe

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl