Instagram

@nutribulletpolska
 Oficjalna polska strona NutriBullet - urządzenie, które przywraca witalność i energię! 🍌🍓🍹

Zimowe koktajle – wykorzystaj potencjał sezonowych składników 0
Zimowe koktajle – wykorzystaj potencjał sezonowych składników

Wiele osób zadaje sobie pytanie: czy zimą warto pić koktajle warzywne i owocowe? Powód jest prosty  ̶  w chłodne miesiące trudno o świeże sezonowe produkty, zwłaszcza te uprawiane w naszej strefie klimatycznej. Kolejna wątpliwość dotyczy temperatury smoothies. Gdy za oknem robi się coraz zimniej, chętniej sięgasz po ciepłe dania i napoje. Oba te argumenty nie muszą jednak powstrzymywać cię przed wzbogacaniem swojego jadłospisu o zdrowe smoothies. Nawet zimą można bowiem cieszyć się sezonowymi warzywami, a koktajle mogą być rozgrzewające dzięki kilku prostym trickom. Fakt, że przez cały rok w sklepach dostępne są świeże warzywa, zaburza nasze postrzeganie tego, które z nich są przypisane dla danego sezonu. Wbrew pozorom wiele z nich jest jednak zbieranych dopiero w zimowych miesiącach.

Po które zimowe warzywa sezonowe warto sięgać, przygotowując koktajle?

Jeśli interesują cię warzywa sezonowe zimą, masz naprawdę spory wybór. To zarówno rośliny o zielonych liściach, jak i warzywa korzeniowe, ale nie tylko. Przyrządzisz z nimi pyszne warzywne koktajle, jednak warto wzbogacić o nie także potrawy w chłodne miesiące.

Zimowe koktajle  – poznaj sezonowe składniki

Do przygotowania zimowych koktajli warto sięgać po produkty takie jak:

  • marchew,
  • korzeń pietruszki,
  • korzeń selera,
  • buraki,
  • topinambur,
  • rzepa,
  • jarmuż.

Jakie przyprawy najlepiej nadają się do zimowych koktajli?

Koktajle warzywne i owocowe zimą warto także wzbogacać o rozgrzewające przyprawy, które dodatkowo podnoszą odporność organizmu. Prym wiedzie wśród nich imbir słynący z właściwości antybakteryjnych i przeciwzapalnych. Aby w pełni cieszyć się jego aromatem, do warzywnych koktajli dodawaj świeżo startą przyprawę. Do zimowych smoothies warto także wsypać szczyptę kurkumy. Ta przyprawa o intensywnej barwie znakomicie wspiera układ immunologiczny. Żeby poprawić jej przyswajanie, łącz ją ze odrobiną pieprzu (np. cayenne). Wśród przypraw, które wzbogacą zimowy koktajl, warto wspomnieć także o goździkach i gałce muszkatołowej. Oba składniki mają intensywny, korzenny aromat, więc ostrożnie dozuj ich ilość. Wśród zimowych smaków nie sposób nie wspomnieć o cynamonie i kardamonie. Zarówno ten pierwszy, jak i drugi działają rozgrzewająco i nadają koktajlowi niepowtarzalny aromat.

3 przepisy na zimowe koktajle

Korzeń pietruszki – zimowe warzywo pełne cennych składników

Pietruszka to jedno z tym zimowych warzyw sezonowych, które doskonale nadaje się do koktajli. Możesz wykorzystywać zarówno natkę, jak i sam korzeń. Ta pierwsza jest bogatym źródłem witaminy C, E oraz mikroelementów takich jak magnez, fosfor czy potas. Korzeń pietruszki to natomiast prawdziwa bomba witamin z grupy B. Dodatkowo zawarte w niej składniki wspierają pracę układu moczowego, nerwowego oraz unormowanie ciśnienia krwi. Warto dodać, że korzeń pietruszki jest niskokaloryczny, więc można bez obaw spożywać go także, będąc na diecie odchudzającej.

Zimowy koktajl z korzenia pietruszki - przepis

Składniki:

  • pietruszka (1 korzeń),
  • 1 gruszka,
  • sok z cytryny (kilka łyżek).

Przygotowanie:

  1. Umyj i obierz pietruszkę. Pokrój na mniejsze części.
  2. Obierz gruszkę i usuń gniazda nasienne.
  3. Umieść wszystkie składniki w ekstraktorze składników odżywczych NutriBullet.
  4. Zmiksuj na gładką masę. Jeśli konsystencja będzie zbyt gęsta, możesz stopniowo dodawać wody.

💡 Nasz trick: Do koktajlu możesz dodać też natkę pietruszki (zblenduj ją z pozostałymi składnikami).

Seler korzeniowy  - aromatyczne zimowe warzywo idealne również na surowo

Jednym z najpopularniejszych składników koktajli warzywnych jest seler naciowy. Warto jednak odkrywać nowe smaki i skusić się na smoothie z dodatkiem selera korzeniowego. To wyjątkowe warzywo dobrze sprawdza się nie tylko w wersji gotowanej. Do zimowych koktajli z powodzeniem wykorzystasz selera także na surowo. Dlaczego warto po niego sięgać? Seler korzeniowy to jeden z najbardziej uznanych naturalnych produktów wspomagających leczenie nadciśnienia. Dodatkowo obniża poziom złego cholesterolu i wspiera prawidłową pracę serca. Ma również pozytywny wpływ na płodność i zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów.

Koktajl z selerem korzeniowym – przepis

Składniki:

  • mały seler korzeniowy,
  • jabłko,
  • garść roszponki,
  • kilka gałązek natki pietruszki.

Przygotowanie:

  1. Selera obierz i pokrój na mniejsze części.
  2. Umyj jabłko i usuń gniazda nasienne.
  3. Umyj roszponkę.
  4. Wszystkie składniki włóż do ekstraktora składników odżywczych NutriBullet i zmiksuj na gładką masę.

Jarmuż – niezastąpione warzywo liściaste w zimowej kuchni

Jarmuż to jeden z najchętniej wybieranych składników wykorzystywanych do przygotowywania warzywnych koktajli. Nic dziwnego – smoothie z jarmużu dostarcza dużą dawkę zdrowego błonnika oraz witaminy A, C i E. Chociaż na sklepowych półkach obecny jest niemal przez cały rok, to właśnie zimą smakuje najlepiej. To wyjątkowe warzywo liściaste jest odporne na niskie temperatury. Wiele osób twierdzi nawet, że pod wpływem mrozu jarmuż zyskuje jeszcze przyjemniejszy smak, ponieważ traci nutę naturalnej goryczki.  Warto zaznaczyć, że efektowne, pierzaste liście jarmużu są niskokaloryczne i mają niski indeks glikemiczny. Koktajl z jarmużu to zatem świetne rozwiązanie dla osób, które dbają o linię oraz dla cukrzyków.

Zimowe smoothie z jarmużem, ananasem i nasionami chia

Składniki:

  • garść jarmużu,
  • ananas,
  • banan,
  • sok z cytrymy lub limonki,
  • naniona chia.

Przygotowanie:

  1. Umyj jarmuż i usuń zdrewniałe, grube łodygi.
  2. Dodaj kawałki ananasa oraz banana.
  3. Umieść wszystkie składniki w ekstraktorze składników odżywczych NutriBullet.
  4. Jeśli koktajl uznasz za zbyt gęsty, dodaj wody.
  5. Przelej gotowy koktajl do szklanek i posyp nasionami chia (możesz też dodać je do smoothie wcześniej wraz z pozostałymi składnikami)

💡 Nasz trick: jeśli lubisz dodawać do koktajli świeżego ananasa, pokrój go i zamroź. Dzięki temu zaoszczędzisz czas na jego obieranie i stopniowo zużyjesz cały owoc.

Więcej przepisów na zimowe koktajle poprawiające odporność znajdziesz w naszym artykule na ten temat.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl